" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

20 februari 2015

Sjukhus besök

I tisdags kväll började knät svullna och stelna till som den inte gjort innan. Onsdags morgonen  hade det inte blivit bättre så jag köpte lindor och tabletter för att försöka få ner svullnaden. Med en hel dags vila och tryck på svullnade blev det bättre det gjorde inte ont och var inte alls lika stel och trodde att allt gick åt rätt håll. Vilade även igår, jag fick hålla kameran och filmade de andra på banan och tyckte att knät kändes bra. När vi kom hem för att äta lunch virade jag av lindan och knät hade blivit rödflammigt. Johan insåg att såret blivit inflammerat och behövdes kolla upp på sjukhus.

Första sjukhuset/vårdcentralen vi kom till sa de att det var inflammerat och de skrapade bort sårskorpan, sen skickade de mig vidare till ett större inne i Elche. Detta sjukhuset snackade ingen personal engelska men förstod att knät inte var som de skulle, de tvättade rent såret igen och la ett tjockt bandage från tårna hela vägen upp på låret, tog även blodprov. Efter varit inne på röntgen blev det mycket vänta men till slut fick beskedet det var inflammerat mellan knät och huden även i en muskel om jag förstod rätt. Nu ska jag i alla fall ta antibiotika och vila tills det blir bra igen. Värsta beskedet som finns är att vila, speciellt när man är här på träningsläger och tiden springer iväg. Men  det är bara att bita ihop vila och se till att benet blir bra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar