" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

15 december 2014

En ny början med nya möjligheter.

Då var allt påskrivet och klart, jag har bytt från min moderklubb Kungsbackas BMX klubb och kommer nästa säsong tävla för SMK Uppsala.

Jag har sedan 1999 när jag tog mina första tramptag med min blåa 12" panter cykel på Kungsbackas BMX bana älskat vara där och cykla och inte mindre nu efter 15 år. Kan jag vara den som har varit aktiv medlem längst för Kungsbacka? Men något som jag vet säkert är att jag har lagt mer tid och flest varv där med glädje än någon annan :)

Får erkänna att jag var väl ingen talang när jag börja cykla det är jag långt ifrån nu med. Men med många timmars hårt slit och gemenskapen med alla som cirkulerat på träningarna genom åren hade jag inte varit där jag är idag. Hit hade jag aldrig varit om jag inte hade haft min familj bakom mig som har och stöttar mig på alla sätt, med tiden har jag fått klara mig allt mer på egen hand. 

Idag finansierar jag hela min satsning själv med hjälp av sponsorer och extrajobb detta är inte en enkel uppgift samtidigt som man ska träna och prestera på tävlingar. För mig har detta varit ett självklart beslut att gå över till SMK Uppsala eftersom att detta kommer öppna upp dörrar med nya möjligheter som gynnar mig mer.


Men bara för att jag kommer tävla för SMK Uppsala så kommer jag inte säga hejdå till Kungsbacka utan jag kommer fortfarande vara medlem och träna där. Oavsett vart jag tränar, vilken klubb jag än kör för och vem jag tränar med kommer jag som jag alltid har gjort hjälpa de som är runt om mig för att lyfta BMX Sverige så gott jag kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar