" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

7 februari 2015

Säsongens första tävling!

Alltid nervöst med första tävlingen på året men nu är den över. Detta var första deltävlingen av Liga Nacional och gick på banan i El Campello. Träningen gick helt okej några bra starter och banan kändes bra mina kval också kändes bra blev 2, 3, 3 men kändes inte långt ifrån någon heatseger! Semifinalen hände det en hel del får jag säga, fem av åtta kraschade i första kurvan och jag var en av dom... Först trillar två framför mig i kurvan men klarar mig och trampar på för att hoppa pro på kanten samtidigt som en kommer upp vid sidan av mig så vi krokar ihop med styrena och jag flyger av banan. Var snabbt uppe igen och ser att det bara är 3 framför mig så springer upp med cykeln och trampar vidare men blir om körd i slutet av tredje sträckan och missar min finalplats.

Trots en krasch och ingen finalplats så har jag haft riktigt kul på och utanför banan idag och ser fram emot morgondagens race!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar