" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

17 maj 2015

Helgläger i Lerum!

I helgen har jag hållt i läger för Lerums bmx klubb där även det var några från Kungsbacka med. Jag tog tåget från Stockholm i fredags det var soligt när jag kom till Göteborg så jag satte ihop cykeln och åkte till Kungsbacka banan för ett pass i kvällssolen. 

Träningen började klockan 10 på lördagen, ett blandat gäng cyklister stora och små alla lika glada och fulla av energi. Underdagen blev det mycket cykelkontroll på banan, lite olika konbanor där man skulle köra en och en och för att göra det ännu svårare blev det  fler cyklister åt gången. Även starter, pump, hopp och wheel-teknik gick vi lite extra in på. 

Söndagen blev det mer tävlingsövningar mer fart och tuffare körning något som några var osäkra på i går men var betydligt bekvämare och tuffare idag! Kul att se!

Jag tackar alla cyklister som deltog i lägret, alla delaktiga och Lerums bmx klubb. Jag har haft två riktigt toppen dagar och riktigt kul att se att cyklisterna utvecklas vilket ger mig motivation!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar