" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

23 augusti 2014

Swe cup 3

Idag var det dags för det tredje av åtta deltävlingar av Swe cup. Jag bilade ner tidigt i morse till Ängelholm vädret såg ostadigt ut men klarade oss hela dagen som tur var!

Träningen började bra för mig, starterna var bra och banan kändes lika så men blåste lite och kom en och annan kastvind! När det var dags för träningenen på pro section gick första försöket bra kom över utan några problem men andra försöket blev det touchdown på andra hoppet. Ingen farlig krasch och som tur var bara skrapsår. 

I och med vind och banan var lite mjuk vid pro blev det den vanliga sträckan för elit åkarna. 

Kvalet gick bra för min del, vann mina heat och fick välja först till finalen. I finalen gick jag in i grinden och tappade marginalen. Hade svårt att jobba ikapp Filip som fick en liten ledning och fick nöja mig med en andra plats idag. 
Efter tävlingen åkte jag in till sjukhuset och fick borsta rent ett sår efter kraschen. Nu är det en recovery ride för mig sedan ladda upp inför imorgon! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar