" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

8 mars 2015

Lokal race San Vicente

Trots all träning i veckan så kändes kroppen väldigt bra idag på tävling i San Vicente. Mina starter och första sträckor kände jag gick väldigt bra och banan har jag cyklat på innan och vet hur jag ska göra.

Eftersom att alla spanska elitåkare har uttagning till landslaget denna tävling var vi 4 grindar i elitklassen. Jag vann mina tre kvalheat och stod på bana ett i semifinalen, jag fick en dålig start och hade knappt någon plats på första sträckan och denna banan gäller det verkligen att ha bra placering in i första kurvan. Fick försöka ta en inner i kurvan men hade inte mycket fart till andra sträckan och var svårt att komma om senare i racet så det blev en femte plats i semin för mig idag.

Nu blickar jag bara framåt till nästa helg då det är Spanska cupen här i San Vicente och då vill jag ha den finalplatsen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar