" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

5 oktober 2014

Sista tävlingen för i år?

I Helgen var det antagligen säsongens sista tävling för mig, vem vet det kanske blir fler?
Riktigt kul tävling får jag säga, har aldrig varit i Finland så det kul att besöka ett nytt land!

Banan var riktigt rolig snabb och roliga kombinationer, tråkigt att det regnade och banan blev lite mjuk men inget som man kunde lägga sin tid att klaga på!

Det var också väldigt roligt att det var så många i elit klassen, fyra heat totalt! Några från Sverige, Finland och flest från Lettland, och bra standard på åkarna!

I kvalen kom jag 2, 1, 1 och semi finalen blev jag tvåa. Finalen var tuffare, hade en lett som ville om mig i första kurvan men vi hade lite olika åsikter som de tror jag, lyckades hålla min tredje plats ut ur första svängen. Hoppade pro bra och försökte jobba mig upp, tredje sträckan satt lika bra som på träningen och kom i kapp till sista svängen där tvåan fortsätter bara rakt ut ur utgången av kurvan och jag tar mig i mål som tvåa! 

Nöjd med en andra plats tanke på konkurrensen men hade gärna stått högst upp på pallen i helgen!
Foto av Victor Engström

Foto av Victor Engström

Foto av Victor Engström


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar