" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

28 september 2014

Upplandscupen

Idag var det sista Upplands cupen som också är sista svenska tävlingen för iår. Tävlingen gick på Uppsalas BMX bana och antagligen den sista tävlingen på den banan eftersom att de håller på att bygga en ny just nu.

Detta är min första och enda Upplands cup i år och därför kommer jag inte vara med på slut totalen för cupen men eftersom att det är så kul att tävla och kanske sista gången man kör på banan så för man ju inte missa detta tillfället, och det ångrar jag inte! Fin besök med massa kända ansikten kom till plats! Legenden, förebilden, tränare mest känd som Crosstompa var med. Det var höjd punkten för mig i alla fall, att få se han tävla och se alla hans knep han har där ute på bana var helt fantastiskt att se! Även Jacob Nedler gjorde come back efter några år med race cykeln på hyllan. Och Uppsalas egna Martin Söderström var med men inte som deltagare utan som speaker för tävlingen :)

Detta var en av den roligaste tävlingen i år! Grinden och banan har ju sin charm och gör tävlingen väldigt oldschool. Men formen var bra och tog hem mina kvalheat och finalen fick jag en bra start och håll mig på hjulen hela vägen till mål! Fick dela pallen med 2a Linus Solin, 3a Jacob Nedler och 4a kom Tompa! Grymt kört alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar