" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

26 maj 2015

Succé cup 3, Moss

Sista tävlingen idag, kroppen känns starkare än dagarna innan. Träningen gick precis som jag ville, hade bra starter och kom över banan lätt och smidigt. Första heatet gick jag inte in tillräckligt från yttern och blev tryckt i första sväng och hoppade bara de två första pro hoppen och blev omhoppad på sista hoppet på sträckan och blev 4a in i mål. Andra heatet tog jag starten och höll det in i mål! Tredje så var jag först in i kurvan men Simen kom på innern och tryckte mig och vi krokade ihop och kraschade båda två. Efter jag tagit mig i mål upptäckte jag att jag fått en spricka i ramen och behövde låna ihop en till finalen. Men det var inte bara cykeln som inte var hundra efter kraschen utan vänster hand hade fått sig en smäll och hade svårt att greppa styret. Så finalen fick jag köra på Martins cykel för att bara ta mig runt för att få poäng med en 7e plats i finalen. 

Tyvärr halkade jag på målsnöret till andra platsen på totalen och blev 3a för fjärde året i rad i denna cupen!

Trots en krasch, snubbla på målsnöret med placering, missade prispengar och en förstörd cykel har jag haft en toppen helg och även i år lever tävlingen upp till sitt namn! Tack för denna gång och vi ses nästa år! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar