" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

4 augusti 2014

Uppdatering!

Var ett bra tag sedan jag uppdaterade här så får be om ursäkt och ge er en uppdatering på en gång!

VM var ingen hit för mig verken kör mässigt eller resultat mässigt, jag hittade inget flyt i banan verken på träning eller tävling som jag ville. Detta resulterade till att jag cyklade orytmiskt på banan och jag gjorde misstag på banan som blev till problem för mig. Totalt slutade jag på en 85 plats.

Efter VM hade jag en vecka på mig att ladda upp batterierna och blicka framåt till årets Nordiskamästerskap som går i Varde, Danmark! Under den veckan rörde jag inte cykeln mer än att tvätta och serva den för att den skulle vara i topp form!

I fredags bilade jag, linnea, mamma och pappa till Varde, träningen på banan gick bra jag trivdes med banan och kände att formen var OK. Senare på kvällen var det timetrail, (då man kör en och en på tid) Jag gjorde en stor miss på första sträckan och dunkade rejält på ett hopp och tappade massa fart in för första kurvan, även på sista sträckan kom jag i otackt. Annars körde jag bra på resten av banan men fick nöja mig med en 6e plats.

På lördagen var det race och var laddad för en revansch! Hade ett tufft heat men kom in som 4, 4, 3 i kvalheaten och fick starta längst ut i finalen vilket jag inte var ledsen för. I finalen var tanken att ta en bra start och gå in mot de andra och få ett bra spår i första kurvan. Men gick för snabbt och gick in och touchade grinden inte hårt men tillräckligt för att ena foten skulle lossa från pedalen och fick inte i den förrän efter första hoppet... när jag väl fick i den körde jag bra och fick bra flyt på banan och kom in som 6a. Besviken med resultatet eftersom att jag visste att jag kunde ge dem andra en tuffare fight. Men 6a i norden är inte fy sam och får blicka framåt till kommande träning och tävlingar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar