" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

28 juni 2014

Swe cup 1 Älvsjö

Idag var det ingen lätt start för mig i första Swe cup, fortfarande lite förkyld och tung runt halsen och täppt i näsan, stämbanden var ostämda och lät nog värre än var det var när jag pratade. 

Men cykla kunde jag göra ändå! Vann mina kvalheat och även semifinalen efter att ha klickat ur i starten. Finalen fick jag välja som etta och valde bana ett som var ett bra val. Fick inte den bästa starten men hade fritt spår fram till första kurvan som jag tog täten till. Där ifrån försökte jag bara köra stabilt utan misstag och inte stressa upp mig i onödan, vilket resulterade till en ledning i Swe cup! 

Tack till alla som stöttar och hjälper mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar