" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

3 juni 2012

Swe cup 3-4 avklarad

Helgen bjöd på mycket race och action från start till mål! Igår regnade det rätt mycket och var bara några plus grader. Som tur är så hade jag med mig mina 2XU kläder som är anpassade för vinter klimat, ett mycket bra val att ha under tävlingskläderna. Grund heaten gick bra 1,1,1 och finalen låg jag 3a in i fjärde kurvan där jag försökte ta en placering till. Men lyckades inte helt utan blev en halv krasch och slutade som 6a.

Idag då var vi bara 8a i elit, första heatet hände det mycket från start till mål, kom in som 5a, andra 3a, tredje 2a. Fjärde heatet tog jag mig upp från tredje platsen till första i andra kurvan. Fick en riktigt fin tredje sträcka men för mycket fart och försökte ta svängen för skarpt och fick släpp med framhjulet och flög över styret, kom in som 7a. Rätt besviken på mig själv men får glädja mig med en tredje plats efter dagens race. Nu blir det bilresa hem men först ett stopp på Max! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar