" I've got my freedom, I've got my bike
I am gonna use 'till the day I die "

Filip Svanberg

11 oktober 2014

2a i 4X SM!!

Dagen började med att testa på Downhill på riktigt! På med alla kläder, hjälm hanskar och fick en snabb instruktion hur jag skulle göra för att komma upp till toppen med liften var lite trixigt men klarade det galant! När jag väl var på toppen var det bara en väg ner, har sett hala banan på film X-antal gånger men betydligt svårare för mig att ta mig ner, haha!
Helt annat tänk mot BMXen, och alla stenar och rötter som ligger efter hela banan var en ny utmaning! Men får ändå säga att det gick väldigt bra för mig, blev säkrare och säkrare och tog mig ner! 

Efter 3 timmars träning blev det mat och sen en timmas 4X-träning i hallen med ytligare en ny cykeln för mig! Som tur är mer lik en BMX än Dh hojen! Träningen kändes riktigt bra för mig, allt stämde jätte bra! På Timetrailen hade jag ett bra åk, släppte en del i kurvorna men hade andra snabbaste tiden efter Felix!
Efter tidskvalet var det dags för 1/4 som jag vann, 1/2 vann jag också och finalen blev det en andra plats med ett bra försök att ta mig om på sista sträckan! 

Nöjd med min debut i 4X och riktigt glad att få dela prispallen med 1a Felix Beckeman och 3a Tommy Johansson! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar